Мне кажется ты вообще не понимаешь, о чем говоришь.
Мне кажется, что понимаю.
Вот наглядно скриншот:
С опцией -psx.stretch "aspect" так же.
А должно быть так (4:3):
Справка из доки:
psx.stretch
Stretch to fill screen.
0 - Disabled
full - Full
Full-screen stretch, disregarding aspect ratio.
aspect - Aspect Preserve
Full-screen stretch as far as the aspect ratio(in this sense, the equivalent xscalefs == yscalefs) can be maintained.
aspect_int - Aspect Preserve + Integer Scale
Full-screen stretch, same as "aspect" except that the equivalent xscalefs and yscalefs are rounded down to the nearest integer.
aspect_mult2 - Aspect Preserve + Integer Multiple-of-2 Scale
Full-screen stretch, same as "aspect_int", but rounds down to the nearest multiple of 2.
Ни один из параметров не даёт нужного результата.
Вот, что пишут о похожем на забугорье:
"The mednafen-psx core I'm using (0.9.32) doesn't seem to stretch games with 224 lines of vertical resolution (pics related) to 240 lines in the way that an actual playstation does. And similarly, it also doesn't stretch uncommon horizontal resolutions to the correct resolution. I tested the actual FFVII disc out on a tube tv, and--using the menu as an example--the black bars on the top and bottom were filled out, and the right edge of the menu wasn't cropped off. I know the likely answer is, "it's not stretched, it's just overscan", but when testing I tried my best to discern the actual proportions of the real system vs. the emulated system, and the real PSX did truly look vertically stretched." libretro.com/forums/showthread.php?t=2652
Вообще, я понимаю, что тема не о PSX и не оффтопа ради. Но, началось с того, что не только у Сатурна в меднафене проблемы с пропорциями и полосами. Возможно, проблема совсем разная в этих ядрах.
Скажем, в ядре NES crop_overscan работает.
В меднафен пс1 ядре (в ретроарке), все нормально
Я про ретроарх не говорил. Там не помню такой проблемы, вроде бы окей.
Но, перейти на ретроарх это не решение проблемы
Тебе как надо-то? Растягивание картинки до 16:9? Любишь сплющенные морды?
Растягивание картинки до 4:3, почему сразу в широкоэкран? До 1200х900 было бы в самый раз. Или 800х600 в окне. Но, без этих дурацких полос и сплющенного по горизонтали изображения.