В комментах к статье в дф как раз пишут про высокий лаг и это пендосы, в стране где серверы стоят.
![Playstation 4 198909-0](https://www.emu-land.net/forum/index.php?PHPSESSID=kercm6erknrbr18l8mjd73v9k3&action=dlattach;topic=62978.0;attach=198910;image)
У нас их разумеется ставить никто не будет, так шо лаг будет в 2-3 раза выше. Единственный плюс для обладателей консолей в том, что сони потихоньку переобувается и добавит возможность скачивать игры по подписке, прям как у майков в геймпассе. Но муриканцы, судя по все тем же комментам, жалуются, что дорохо. И правда - 20$ за месяц, пока самая дорогая подписка из всех игровых.
Ну и само качество стриминга пс4 игр отвратительно - жуткое мыльцо, артфефакты и лаги.
"However, the specs don't alter when streaming PlayStation 4 games, meaning that the standard 1080p framebuffer gets a 720p downscale before encoding, then it's blown up to the display output set on the client. The result for PS4 titles is undoubtedly softer owing to the resolution downscale, but image quality is affected in other ways too - Killzone Shadowfall's soft volumetric lights cause clear issues for the encoder, causing some obvious macroblocking. Super Stardust Ultra's combination of constant fast motion and fine detail is even more of an issue - resulting in some ugly artefacting. It's still playable - but it just looks poor. The issue is exacerbated if you have the base PS4 connected to a 4K screen: an original 1080p image is downscaled, encoded, decoded, then upscaled to 1080p before the display itself upscales again to 4K. It's not pretty, but by and large, you accept a certain loss of fidelity with cloud systems."
Я это кстати уже постил, но енот не пробиваем, продолжает писать чушь раз за разом.