Много инфы из видео-интервью с одним из разработчиков:
-All of Maya's order has been killed
-"You probably won't want anything scarier than ARIA"
-S2 Story mode can't be as cinematic as MK9, but "IG pitches drafts with MS all the time"
-Broccoli man is a "rule breaker"
-Broccoli man is tall but he "can't hide the life bars obviously"
-They release OP characters so everybody tests them and from then, they nerf thanks to fan feedback
Still listening to it, will post more later
Quote from: Filemon204 on Today at 05:42:27 PM
On new characters:
-"Golem does something I don't think no other fighting character has ever done before and as a long time fighting game fan that really gets me going"
-Ghost girl being a "puppet character" would be hard to pull off due to engine reasons
-We are trying to bring to KI the crazy character archetypes of Blazblue or Guilty gear that fans of traditional fighting games are missing for not being fans of anime-style fighters. You are excluded from the cool character club"
On Eyedol and Gargos:
-"Many times I am at bed trying to think how to make Eyedol cool. I can't. Maybe somebody at the office comes one day and says "that's how we do it!"
"There's a million things I'd do rather than Eyedol"
-"Gargos has potential to be cool"
On why revamping ranked:
-Why did we fix ranked? Because there's an invisible problem: there's virtually nobody between ranks 25 and 35, and that's a problem for matchmaking"
"In ranked's "best of 3 matches", you are locked with the same character for the 3 matches"
Keits is in favor of a PC port but:
"A PC port is more expensive than you think.The problem is to comply with the tons of rules of the platform you are making it for: steam, games for windows, xbox live... it's more than just making the game work"
Вольный перевод:
- все члены ордена Майи были убиты.
- внешний вид АРИИ заставит отложить немало кирпичей.
- режим истории для второго сезона объективно не может быть в стиле МК9, но разрабы будут стараться.
- многие существующие ограничения в бою будут игнорироваться Големом
- Голем будет высоким, и ему тяжело будет сохранить свою полоску энергии в неприкосновенности.
- все новые бойцы проходят тестирование ... игроками, которые их покупают
- Голем покажет нам что-то, что мы никогда прежде не видели в файтингах
- Призрак будет объёмной моделью, сделать его неосязаемым тяжело в силу ограничений движка (не уверен в правильности перевода
)
- КИ будет сборищем отборных фриков (в хорошем смысле). Подобно GG или Blazblue, но с сохранением западного стиля.
- Айдол настолько отстойный, что у разрабов нет ни малейших намёков, как сделать его крутым. А потому, вероятно, в игре он никогда не появится.
- а вот с Гаргосом ситуация противоположная
- грядущие изменения ранговой системы для онлайн-боёв были обусловлены текущими недоработками.
- портировать игру на ПК это вам не тетрис написать, тут куча проблем: Стим, Лайф, Винда ...