Подскажите по данной игре, как ее запустить?
По идее получается там только увеличенный размер CHR до 16КБ в сравнении с обычным NROM.
Пробовал на обычном HC161 прикрутить маппинг PA13 через D0, но не взлетело.
Не сильно разбираюсь, но как я понял тут усть обращение к памяти по адресам:
BanksCPU $6000-$7FFF: 2 KiB RAM, swappable between CPUs (open bus when not available) -
либо WRAM либо еще что то, похоже как в 87 и 140 маппере обращение к памяти по этим же адресам кажется.CPU $8000-$9FFF: 8 KiB switchable PRG ROM bank -
не знаю.CPU $A000-$FFFF: 24 KiB fixed PRG ROM bank -
не знаю.PPU $0000-$1FFF: 8 KiB switchable CHR ROM bank -
это как в GNROMhttps://www.nesdev.org/wiki/Vs._SystemController and CHR ROM bank ($4016 write)
7 bit 0
---- ----
xxxx xCRS
|||
||+- 1 then 0: Request a report from the joysticks or Zapper
|+-- In the DualSystem, does two things:
| #1: Used to request an IRQ on the other CPU (if its interrupts are enabled).
| When 0: asserts an IRQ request.
| When 1: releases the IRQ request.
| #2: On the primary CPU only, controls which CPU can access 2 KiB of shared RAM mapped in the $6000-$7FFF region.
| When 1: the primary CPU has access and the secondary CPU sees open bus.
| When 0: the secondary CPU has access and the primary CPU sees open bus.
| The secondary CPU has no direct control over access.
+--- Select 8 KiB CHR ROM bank for PPU $0000-$1FFF (mapper 99 games only)
Note: In case of games with 40KiB PRG-ROM (as found in VS Gumshoe),
the above bit additionally changes 8KiB PRG-ROM at $8000-$9FFF.
Тоже что то еще. Возможно в реализации сложен или нет)