пургу
Разрабы тоже пургу несут значит
.
http://advances.realtimerendering.com/s2016/"
Temporal Antialiasing in Uncharted 4Anti-aliasing techniques have been used for more than a decade to create cleaner images in games, and have become fairly effective at solving certain types of aliasing such as stepping edges.
Unfortunately, the recent adoption of physically based rendering among game developers made one type of unsolved aliasing even worse, namely shader aliasing. Several methods have been developed recently to solve this problem and
among them, temporal anti-aliasing has shown nearly perfect results in tech demos and even been shipped in a few games, albeit with different degrees of success. "
"
Filmic SMAA: Sharp Morphological and Temporal AntialiasingFilmic SMAA, the morphological/temporal antialiasing solution used in production for some of our games
. It was engineered to meet tight performance requirements (0.9-1.05ms @1080p) while at the same time delivering a sharp, stable and robust presentation.Иначе говоря, без этого "мыла", либо бы всем пришлось покупать самые топовые видюхи для красивой картинки, либо играть в игры с устаревшими техниками рендеринга с освещением и эффектами эпохи примерно ПС2.
П.С: От таких, как Огр, никаких других ответов, как тот, что внизу, не стоит и ожидать
.
Кину еще под спойлер еды Огру, посмотрим как он ее переварит
https://docs.nvidia.com/gameworks/content/gameworkslibrary/graphicssamples/d3d_samples/antialiaseddeferredrendering.htmMSAA has always been a
major drawback of deferred shading, since the geometry for lighting (in this sample, a full-screen quad) is separated from the scene geometry. Therefore we don't get the benefit of hardware determining which pixels are edges as it does in traditional forward MSAA rendering. In the deferred scenario, we have to be able to determine which pixels are complex and only shade them on per-sample frequency, with the least computation and in the least divergent way possible
RavenRaze, ты сидел со времён пс 2 в пещере, и первое что увидел вылезя из неё ремейк ре2? ну так вперёд просвещаться
есть куча игр поддерживающих мсаа, и при этом не превращающихся без таа в пёструю кашу.
Была одна такая, сейчас ее меньше, чем за 100 рублей продают
. Лучше бы только "мыло" оставили.
https://steamcommunity.com/app/337000/discussions/0/355043117526960630/?l=russian