Автор Тема: Новости  (Прочитано 146551 раз)

0 Пользователей и 4 Гостей просматривают эту тему.

Оффлайн Имаго

  • Пользователь
  • Сообщений: 1040
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #60 : 12 Июль 2008, 20:14:26 »
Обновился япоский эмулятор Sony PlayStation XEBRA 08/07/12
Источник:http://members.at.infoseek.co.jp/DrHell/ps1/index.html

Изменения - новый скриншот... о_О

 :lol:

...на самом деле, в ридми написано, что исправлена функция GetlocL в эмуляции CD, если это кому-то о чём-то говорит... о_О
« Последнее редактирование: 12 Июль 2008, 20:19:59 от Имаго »

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #61 : 12 Июль 2008, 21:39:31 »
Кстати, 18 я уезжаю на 3 недели. На сайте буду, но только голосовать за лучшую игру и смотреть поздравили меня с днюхой или нет.

Оффлайн Имаго

  • Пользователь
  • Сообщений: 1040
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #62 : 13 Июль 2008, 00:11:51 »
Что же будет с эму-лендом без внештатного ньюсмейкера...? ;)

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #63 : 13 Июль 2008, 00:33:47 »
Цитата: Имаго
Что же будет с эму-лендом без внештатного ньюсмейкера...?

 ^_^ Тоже самое, что и раньше.

Оффлайн Yaranga

  • Администратор
  • Сообщений: 13535
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #64 : 13 Июль 2008, 00:34:15 »
Ничего страшного, в последнее время периодически просыпаются три штатных. :)

Оффлайн Имаго

  • Пользователь
  • Сообщений: 1040
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #65 : 13 Июль 2008, 00:59:29 »
Прямо пошутить нельзя...  :blush:

Хотя, штатные обозреватели всё чаще выдают такую редкость, вроде симуляторов Honeywell 316... :lol:

Оффлайн lob

  • Модератор
  • Сообщений: 4553
  • Пол: Мужской
  • Are you dead yet?
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #66 : 13 Июль 2008, 01:04:19 »
Прямо пошутить нельзя...  :blush:

Хотя, штатные обозреватели всё чаще выдают такую редкость, вроде симуляторов Honeywell 316... :lol:
Нельзя. Honeywell не многим хуже нового билда XEBRA`ы.

Оффлайн Имаго

  • Пользователь
  • Сообщений: 1040
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #67 : 13 Июль 2008, 01:11:30 »
Нельзя. Honeywell не многим хуже нового билда XEBRA`ы.

Странное сравнение вполне юзабельного и точного эмулятора PlaySatation с симулятором процессора кухонного компьютера для хранения рецепов домохозяек 69 года... (грубо говоря)
« Последнее редактирование: 13 Июль 2008, 01:23:37 от Имаго »

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #68 : 14 Июль 2008, 02:11:49 »
Я тут мимо пробегал и заметил что вами незаслужено забыто эмуль Sega Master System/Game Gear  для Java2ME который в последнее время автор доволно таки активно развивает, не ругайтесь сильно но инфу о изменениях я скопировал с оф. сайта как есть :blush:

JavaGear ME v0.97 изменения:

J2SE: Proper Application Interface
J2SE: Added Windows EXE launcher for ease of use
J2ME: Experimental speed increase, by using specially compiled version of proguard. (~10% faster on my Sony Ericsson)
Reworked documentation

скачать JavaGear ME v0.97

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #69 : 14 Июль 2008, 02:36:40 »
Цитата: Photon9
Я тут мимо пробегал и заметил что вами незаслужено забыто эмуль Sega Master System/Game Gear  для Java2ME который в последнее время автор доволно таки активно развивает, не ругайтесь сильно но инфу о изменениях я скопировал с оф. сайта как есть 

JavaGear ME v0.97 изменения:

J2SE: Proper Application Interface
J2SE: Added Windows EXE launcher for ease of use
J2ME: Experimental speed increase, by using specially compiled version of proguard. (~10% faster on my Sony Ericsson)
Reworked documentation

скачать JavaGear ME v0.97

Спасибо, добавил эмулятор в базу. Впредь будем следить за ним. :)

Оффлайн Ricko1988

  • Пользователь
  • Сообщений: 96
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #70 : 15 Июль 2008, 02:37:22 »

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #71 : 16 Июль 2008, 17:07:42 »
FB Alpha 0.2.96.86
http://www.barryharris.me.uk/
Эмулятор Neo-Geo, CPS-1/2/3, PGM, Cave и прочего для Windows.

Burner (interface) changes
Added a game information dialog to burner
Tidied up the game selection dialog and seperated Kaneko 16 and Psikyo
Added a context menu to the game selection dialog
Added a most recently played games menu item
Changed the roms dir config dialog to support upto 8 paths
Fixed an issue with the roms dir config dialog that didn't let the user clear an entry
Added the roms dir config dialog to the Misc menu
Added a dialog to configure support files (previews, titles, flyers, marquees, controls, cabinets, pcbs, cheats and history) and added it to the Misc menu
Added an option to the Misc menu to stop FBA playing with the Num Lock status (don't use this if you use a Hotrod or X-Arcade stick)
Added an option to the Video menu to auto-switch to full screen after loading a game from the selection dialog
Added iq_132s improvements to the cheat system
Adds support for Nebula/Kawaks cheat dats
Adds limited (although most cheats work) support for the old format MAME cheat.dat file
Adds cheat support to drivers using the ZET interface, or NEC, SH-2 and M6502 CPUs
Added a basic cheat search engine
Added a jukebox player - this is very preliminary and only supports WWF Wrestlefest for now (it has many problems for now)
Added a menu item to write decrypted C Neo-Geo roms to disk
Various little GUI fixes/improvements

Burn (emulation) changes
Merged in Oopsware's changes to the ZET interface improving support for MAME's Z80 emulator - some things are still broken though so DOZE is still the default
Added a function to the CPU interfaces to return the active CPU
Fixed a screen clearing issue in the CPS-1 and CPS-2 drivers when not using a 16-bit colour depth
Added various bootlegs to the CPS-1 driver in various states of working and attempted to differentiate between the good, the bad and the ugly (dumps)
Added offset support to the CPS-1 scroll layers
Added a flag to define whether or not CPS-1 sprite rendering should happen in reverse
Fixed an issue with rom loading in the sf2yyc driver
Got the sf2m3 set working and the sf2m1 set almost working
Added "Phoenix Edition" sets to the CPS-2 driver
Changed to iq_132s current Neo-Geo driver (thanks to iq_132 for updating it)
Enabled the decrpyted C Neo-Geo clones and bootlegs from Kawaks
Added two clones of Night Striker to the Taito driver
Changed some dip switches in the Double Dragon 3 driver
Added Wonder League '96 to the Tumble Pop bootleg driver
Updated dip switches in Wonder League Star and Jumping Pop
Added the 16-bit only flag to the megadrive games - fixes rendering issues in the basic blitters
Added iq_132s Vulgus driver
Matched all sets to MAME 0.126

Скачать:http://www.barryharris.me.uk/article_view.php?id=109
« Последнее редактирование: 16 Июль 2008, 17:16:13 от PAINNN »

Оффлайн Yaranga

  • Администратор
  • Сообщений: 13535
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #72 : 16 Июль 2008, 23:45:11 »
Из ньюсмейкеров на несколько дней себя исключаю - на работе заморочки + на днях приезжают родственники. Времени на новости просто нет. А вот новости есть неплохие... :-\
« Последнее редактирование: 16 Июль 2008, 23:47:26 от Yaranga »

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #73 : 17 Июль 2008, 01:04:54 »
Demul 0.4.4 WIP
Источник: http://forum.emu-russia.net 

Обновился русский эмулятор Dreamcast. Изменения:
- еще немного улучшили звук, собственно вся работа ведется в этом направление, но все же есть еще «багги» о которых знаем мы и пока не можем исправить, дело в том, что мы пытаемся максимально точно заэмулировать, а это всегда приносит много проблем, но зато на финише дает хороший результат, вообще хотелось бы знать у кого улучшился звук у кого ухудшился (надеюсь таковых не окажется);
- ну и так, мелкие оптимизации, недающие существенного прироста в производительности, но открывающие дорогу для дальнейшей работы.

Cкачать: http://emu-russia.net/default.php?a=files&id=174

Добавлено позже:
Во-первых: как я уже сказал я себя исключаю с пятницы на 3 недели
Во-вторых: Mortal Hero Ааааууууу!!

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #74 : 17 Июль 2008, 19:27:02 »
Цитата: PAINNN
Во-вторых: Mortal Hero Ааааууууу!!
:? А? Шо?

 ^_^ Новости добавлены.

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #75 : 17 Июль 2008, 19:35:02 »
Цитата
Явился, не запылился... :)

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #76 : 17 Июль 2008, 20:09:31 »
 ^_^ Та ладно вам, ну вышел из запоя, с кем не бывает. К тому же, один день не было ни одной новости из эмуляционного мира...

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #77 : 27 Июль 2008, 01:20:39 »
Demul 0.4.5wip

Изменения:
- добавлена интерполяция звука;
- добавлено сохранение игры в любом месте (очень экспереметально);
- исправлены ошибки.





Добавлено позже:
Demul 0.4.5wip

Оффлайн Yaranga

  • Администратор
  • Сообщений: 13535
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #78 : 27 Июль 2008, 02:05:52 »
Photon9, ну это надо добавлять несмотря ни на что. :)

Добавлено позже:
Немного потестено и добавлено. Три раза исправлено. Твой вариант подачи новости посчитал лучшим.  :)

Оффлайн Le@N

  • Пользователь
  • Сообщений: 6786
  • Пол: Мужской
    • ВКонтакте
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #79 : 27 Июль 2008, 18:41:57 »
- добавлено сохранение игры в любом месте (очень эксперИмеНтально); :)

Исправил ошибки в описаниях:

DGen 1.21
Прекрасный эмулятор Mega Drive / Genesis, много опций, хорошая совместимость. В общем, ничего лишнего. Must Have.

Gens 2.14 (souvenir)
Лучший эмулятор Genesis, также поддерживает 32x, SegaCD. Лучшая совместимость: работают чуть ли не все игры. Обладает кучей настроек, поддержка джойстиков, пропуска кадров, Game Genie, сохранений, запись звука в wav или gym. Есть графические фильтры. Вдобавок обладает хорошей скоростью (написан на смеси C++ и Assembler’а) - минимально P200.

Gens+ 0.0.9.61
Основан на исходниках Gens’а. Добавлены новые фильтры, новые звуковые эффекты, покадровый запуск игры, турбо-режим, читы, просмотр информации о РОМе, запись movie (повторов), новые заставки приветствия, поддержка архиваторных плагинов (скачать их можете с оф. сайта эмулятора), эмуляция GG & SMS, запись звука (музыки) в новый, достаточно неплохой формат GSR и др.

Gens32 Surreal v1.78 SE
Gens32 основан на исходниках Gens 2.12 и Gens+. Главное его отличие от обычного Gens - он работает в 32х-битном цвете. Кроме всего этого поддерживает force feedback, систему переводов "language translate system", может загружать РОМы в формате *.tif (конвертер в этот формат прилагается), имеет много интересных фильтров и ещё много чего вкусного... Кроме того на этом эмуляторе работает хак UMК3 от Kabal'a.

Kega Fusion 3.51
В эмуляции Genesis нисколько не уступает Gens'у, а эмуляция Sega CD и 32x просто бесподобна. Имеет все стандартные настройки, системные требования не указаны, но чувствуется что они не маленькие :) Есть поддержка Render Plugins.

Megasis 0.06
Хороший эмулятор Sega Genesis. Главной особенностью является способность виртуально разгонять процессор генесиса (68000 clock) - в некоторых игрушках помогает избавиться от "тормозов", например Dune, Mig29 или LHX, но тут главное не перегнать, иначе некоторые игры буду идти быстрее, чем нужно =) Поддержка ZIP, пропуск кадров, настройка "горячих клавиш" и еще куча других настроек. Минусы: изображение темновато, нет специальных графических фильтров и авто-выбор страны, часто, происходит неправильно, из-за чего программа может повиснуть... У этого эмулятора самые низкие системные требования из Win-эмуляторов Genesis (минимум Pentium 133Mhz).
« Последнее редактирование: 27 Июль 2008, 18:53:54 от Le@n »

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #80 : 29 Июль 2008, 16:41:13 »
В общем незнаю как к этому относится но смотрите сами: nullPSP может это и фейк, но вроде как до первого апреля далеко а там х.з. Вобщем ответный удар сеге за Bleem   :lol:

З.Ы. Может из-за этой шняги и нет так долго новоы версии под Винду
« Последнее редактирование: 29 Июль 2008, 16:45:23 от Photon9 »

Оффлайн Le@N

  • Пользователь
  • Сообщений: 6786
  • Пол: Мужской
    • ВКонтакте
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #81 : 30 Июль 2008, 16:38:05 »
Ага, именно из-за этого. Автор зачем-то решил портировать NullDC на PSP вместо того, чтобы выпускать новую версию.

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #82 : 05 Август 2008, 14:10:46 »
Добавте в новости DeSmuME он довольно таки прогресировал в последнее время, ссылка на него в теме про эмуляцию DS

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #83 : 21 Август 2008, 00:19:49 »
http://mamedev.org/
Новая версия МАМЕ


MAME 0.127
August 19th, 2008
After a large amount of internal changes and restructuring, release day is finally here. Grab the final MAME 0.127 release from our Latest Release page.

This release marks a new “first” in MAME history: the first officially supported laserdisc game, Cube Quest, is now up and running. This was definitely one of the more obscure and challenging games to emulate, so special kudos to Philip Bennett, Joe Magiera, and Warren Ondras for figuring it all out!

Posted in Uncategorized | Comments Off


0.127
-----


MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
- 02105: [Graphics] qbert and clones: Misplaced graphics.
         (Aaron Giles)
- 02119: [Sound] cischeat, bigrun: no sound (Aaron Giles)
- 02121: [DIP/Input] reactor: input controls and startup tone
         (Aaron Giles)
- 02116: [Graphics] all sets in cps2.c : corrupted graphics (robiza)
- 01992: [Crash/Freeze] timecrsa, timecris: SubCPU start wait fails
         test (robiza)
- 02114: [Color/Palette] all sets in eolith.c: colors shifted to blue
         (Fabio Priuli)
- 02115: [DIP/Input] berlwall, berlwalt: Player 1 inputs not working
         (Fabio Priuli)



Source Changes
--------------
Converted adp to 4bpp rendering. [robiza]

Began implementing 68681 device in skattv. Improved hd63484 core to
support some initial graphics. [robiza]

Added correct CRCs for DOA2. [Guru]

Fixed graphics in cps2 games. [robiza]

Updated documentation in paradise.c: [Brian Troha]
 - Added PCB layout for Torus & Mad Ball
 - Corrected rom names and / or added U locations

Changed at28c16 memory handlers to 8 bits and perform the conversion
in the memory mapping. [smf]

Update the t5182.c documentation/pinout. [Lord Nightmare]

Magic10 updates: [Roberto Fresca]
 - Simulated the co-processor to pass the initial test.
 - All Inputs worked from the scratch.
 - Fixed position of tilemap layers.
 - Added scroll register preliminary support.
 - Fixed Super Pool graphics.

Added save states to 65816 CPU. [R. Belmont]

SH-2 DRC updates: [R. Belmont]
 - Moved IRQ handling front-end into recompiled code
 - Added TSTM/ANDM/XORM instructions
 - Added SH-1 CPU support, including lower precision on MAC.W and
   locking out SH-2 only instructions

Split out SH-4 non-interpreter-specific stuff to sh4comn.c.
[R. Belmont]

Identified compatible timekeeper used by Midway Zeus II. Removed all
the timekeeper memory handlers, except for 8 bit & changed the drivers
to use the conversion built into the memory system. [smf]

Added new generic laserdisc VIDEO_UPDATE handler to the laserdisc code.
This handler works for both disc-only games and those with overlays.
For disc-only games, the base macro is sufficient. For games with
overlays, an additional set of configuration macros are provided:

   MDRV_LASERDISC_OVERLAY - specifies update function, width, height,
      and bitmap format of the overlay
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_CLIP - specifies the visible area of the
      overlay bitmap
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_POSITION - specifies default x,y position
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_SCALE - specifies default x,y scale factors

The update function provided to MDRV_LASERDISC_OVERLAY is identical to
a normal VIDEO_UPDATE callback, so a standard one can be used. All
existing laserdisc drivers have been updated to support this new
rendering mechanism, removing much duplicated code. [Aaron Giles]

Added the ability to configure the overlay position and scale
parameters at runtime. Added OSD menus to control them. Added logic
to save/restore the data in the game's configuration file.
[Aaron Giles]

Added new macros MDRV_LASERDISC_SCREEN_ADD_NTSC and _PAL, which
defines a standard screen with the correct video timing characteristics
and update function for laserdiscs. Updated all drivers to use these
macros instead of defining their own screens. [Aaron Giles]

Added DISK_REGIONS to all laserdisc drivers. [Aaron Giles]

Added DISK_IMAGE_READONLY_OPTIONAL to support games (like Cube Quest)
where the disk is non-essential to the game's operation. [Aaron Giles]

Fixed bug in identifying the custom sound driver for the laserdisc.
[Aaron Giles]

Updated ldverify to identify blank regions of the disc for post-
processing. [Aaron Giles]

Fixed rendering 16bpp with alpha using bilinear filters (fixes
screenshots of laserdisc games with overlays). [Aaron Giles]

Included support for parsing .gdi files in chdman. [ElSemi]

Added new driver for Cube Quest. This includes CPU cores for the three
bitslice processors, as well as laserdisc support for the hacked
laserdisc that was used to drive the games.
[Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]

Updated cps1 to use proper gfx ROMs (+ PALs) for varthj, and to load
correct A-Board PALs for QSound games. [Nicola Salmoria]

Added address decode prom 5e to dkong3/dkong3j. [couriersud]

Reduced YM2612 DAC level relative to FM. This better matches real
hardware. [R. Belmont]

Added validity check to ensure that AM_READ_PORT() macros reference
valid ports. Fixed several cases where the check failed. [Aaron Giles]

Added new Guru readme for namcos22 driver. [Guru]

Added validity check to ensure that ports referenced by a condition
actually exist. Fixed a case where this was violated. [Aaron Giles]

Added DIP locations to dooyong.c. [Guy Hufkens]

Added cheat functions frombcd() and tobcd() to convert numbers to/from
BCD format. Changed "Activate" to "Set" in the menus. [Aaron Giles]

A couple of minor cleanups: [Oliver Stoenberg]
 - removed obsolete ENABLE_DEBUGGER occurance
 - removed more unprintable characters in SH-2 disassembler
 - memset() usage cleanups
 - removed duplicated TMS5110 entry in sound.mak
 - use machine in uigfx.c where it's already available

Removed included "profiler.h" from files that do not use profiling
functions. [Christophe Jaillet]



New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------
Cube Quest [Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]
WW III [Stefan Lindberg, Couriersud]



New clones added
----------------
Red Hawk (Haedong Corp.) [David Haywood, Tirino73 / Mame Italia]
Snow Bros. - Nick & Tom (Dooyong license) [Tirino73 / Mame Italia]
Shogun Warriors (Europe Rev.xx)(Kaneko 1992) [Pythagoras573]



New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Hot Slot (ver 05.01) [Roberto Fresca]
Magic Colors (ver 1.7a) [Roberto Fresca]
I P M Invader (Incomplete Dump) [unknown dumper, Couriersud]
Astro Wars [MASH]
0.127
-----


MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
- 02105: [Graphics] qbert and clones: Misplaced graphics.
         (Aaron Giles)
- 02119: [Sound] cischeat, bigrun: no sound (Aaron Giles)
- 02121: [DIP/Input] reactor: input controls and startup tone
         (Aaron Giles)
- 02116: [Graphics] all sets in cps2.c : corrupted graphics (robiza)
- 01992: [Crash/Freeze] timecrsa, timecris: SubCPU start wait fails
         test (robiza)
- 02114: [Color/Palette] all sets in eolith.c: colors shifted to blue
         (Fabio Priuli)
- 02115: [DIP/Input] berlwall, berlwalt: Player 1 inputs not working
         (Fabio Priuli)



Source Changes
--------------
Converted adp to 4bpp rendering. [robiza]

Began implementing 68681 device in skattv. Improved hd63484 core to
support some initial graphics. [robiza]

Added correct CRCs for DOA2. [Guru]

Fixed graphics in cps2 games. [robiza]

Updated documentation in paradise.c: [Brian Troha]
 - Added PCB layout for Torus & Mad Ball
 - Corrected rom names and / or added U locations

Changed at28c16 memory handlers to 8 bits and perform the conversion
in the memory mapping. [smf]

Update the t5182.c documentation/pinout. [Lord Nightmare]

Magic10 updates: [Roberto Fresca]
 - Simulated the co-processor to pass the initial test.
 - All Inputs worked from the scratch.
 - Fixed position of tilemap layers.
 - Added scroll register preliminary support.
 - Fixed Super Pool graphics.

Added save states to 65816 CPU. [R. Belmont]

SH-2 DRC updates: [R. Belmont]
 - Moved IRQ handling front-end into recompiled code
 - Added TSTM/ANDM/XORM instructions
 - Added SH-1 CPU support, including lower precision on MAC.W and
   locking out SH-2 only instructions

Split out SH-4 non-interpreter-specific stuff to sh4comn.c.
[R. Belmont]

Identified compatible timekeeper used by Midway Zeus II. Removed all
the timekeeper memory handlers, except for 8 bit & changed the drivers
to use the conversion built into the memory system. [smf]

Added new generic laserdisc VIDEO_UPDATE handler to the laserdisc code.
This handler works for both disc-only games and those with overlays.
For disc-only games, the base macro is sufficient. For games with
overlays, an additional set of configuration macros are provided:

   MDRV_LASERDISC_OVERLAY - specifies update function, width, height,
      and bitmap format of the overlay
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_CLIP - specifies the visible area of the
      overlay bitmap
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_POSITION - specifies default x,y position
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_SCALE - specifies default x,y scale factors

The update function provided to MDRV_LASERDISC_OVERLAY is identical to
a normal VIDEO_UPDATE callback, so a standard one can be used. All
existing laserdisc drivers have been updated to support this new
rendering mechanism, removing much duplicated code. [Aaron Giles]

Added the ability to configure the overlay position and scale
parameters at runtime. Added OSD menus to control them. Added logic
to save/restore the data in the game's configuration file.
[Aaron Giles]

Added new macros MDRV_LASERDISC_SCREEN_ADD_NTSC and _PAL, which
defines a standard screen with the correct video timing characteristics
and update function for laserdiscs. Updated all drivers to use these
macros instead of defining their own screens. [Aaron Giles]

Added DISK_REGIONS to all laserdisc drivers. [Aaron Giles]

Added DISK_IMAGE_READONLY_OPTIONAL to support games (like Cube Quest)
where the disk is non-essential to the game's operation. [Aaron Giles]

Fixed bug in identifying the custom sound driver for the laserdisc.
[Aaron Giles]

Updated ldverify to identify blank regions of the disc for post-
processing. [Aaron Giles]

Fixed rendering 16bpp with alpha using bilinear filters (fixes
screenshots of laserdisc games with overlays). [Aaron Giles]

Included support for parsing .gdi files in chdman. [ElSemi]

Added new driver for Cube Quest. This includes CPU cores for the three
bitslice processors, as well as laserdisc support for the hacked
laserdisc that was used to drive the games.
[Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]

Updated cps1 to use proper gfx ROMs (+ PALs) for varthj, and to load
correct A-Board PALs for QSound games. [Nicola Salmoria]

Added address decode prom 5e to dkong3/dkong3j. [couriersud]

Reduced YM2612 DAC level relative to FM. This better matches real
hardware. [R. Belmont]

Added validity check to ensure that AM_READ_PORT() macros reference
valid ports. Fixed several cases where the check failed. [Aaron Giles]

Added new Guru readme for namcos22 driver. [Guru]

Added validity check to ensure that ports referenced by a condition
actually exist. Fixed a case where this was violated. [Aaron Giles]

Added DIP locations to dooyong.c. [Guy Hufkens]

Added cheat functions frombcd() and tobcd() to convert numbers to/from
BCD format. Changed "Activate" to "Set" in the menus. [Aaron Giles]

A couple of minor cleanups: [Oliver Stoenberg]
 - removed obsolete ENABLE_DEBUGGER occurance
 - removed more unprintable characters in SH-2 disassembler
 - memset() usage cleanups
 - removed duplicated TMS5110 entry in sound.mak
 - use machine in uigfx.c where it's already available

Removed included "profiler.h" from files that do not use profiling
functions. [Christophe Jaillet]



New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------
Cube Quest [Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]
WW III [Stefan Lindberg, Couriersud]



New clones added
----------------
Red Hawk (Haedong Corp.) [David Haywood, Tirino73 / Mame Italia]
Snow Bros. - Nick & Tom (Dooyong license) [Tirino73 / Mame Italia]
Shogun Warriors (Europe Rev.xx)(Kaneko 1992) [Pythagoras573]



New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Hot Slot (ver 05.01) [Roberto Fresca]
Magic Colors (ver 1.7a) [Roberto Fresca]
I P M Invader (Incomplete Dump) [unknown dumper, Couriersud]
Astro Wars [MASH]
0.127
-----


MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
- 02105: [Graphics] qbert and clones: Misplaced graphics.
         (Aaron Giles)
- 02119: [Sound] cischeat, bigrun: no sound (Aaron Giles)
- 02121: [DIP/Input] reactor: input controls and startup tone
         (Aaron Giles)
- 02116: [Graphics] all sets in cps2.c : corrupted graphics (robiza)
- 01992: [Crash/Freeze] timecrsa, timecris: SubCPU start wait fails
         test (robiza)
- 02114: [Color/Palette] all sets in eolith.c: colors shifted to blue
         (Fabio Priuli)
- 02115: [DIP/Input] berlwall, berlwalt: Player 1 inputs not working
         (Fabio Priuli)



Source Changes
--------------
Converted adp to 4bpp rendering. [robiza]

Began implementing 68681 device in skattv. Improved hd63484 core to
support some initial graphics. [robiza]

Added correct CRCs for DOA2. [Guru]

Fixed graphics in cps2 games. [robiza]

Updated documentation in paradise.c: [Brian Troha]
 - Added PCB layout for Torus & Mad Ball
 - Corrected rom names and / or added U locations

Changed at28c16 memory handlers to 8 bits and perform the conversion
in the memory mapping. [smf]

Update the t5182.c documentation/pinout. [Lord Nightmare]

Magic10 updates: [Roberto Fresca]
 - Simulated the co-processor to pass the initial test.
 - All Inputs worked from the scratch.
 - Fixed position of tilemap layers.
 - Added scroll register preliminary support.
 - Fixed Super Pool graphics.

Added save states to 65816 CPU. [R. Belmont]

SH-2 DRC updates: [R. Belmont]
 - Moved IRQ handling front-end into recompiled code
 - Added TSTM/ANDM/XORM instructions
 - Added SH-1 CPU support, including lower precision on MAC.W and
   locking out SH-2 only instructions

Split out SH-4 non-interpreter-specific stuff to sh4comn.c.
[R. Belmont]

Identified compatible timekeeper used by Midway Zeus II. Removed all
the timekeeper memory handlers, except for 8 bit & changed the drivers
to use the conversion built into the memory system. [smf]

Added new generic laserdisc VIDEO_UPDATE handler to the laserdisc code.
This handler works for both disc-only games and those with overlays.
For disc-only games, the base macro is sufficient. For games with
overlays, an additional set of configuration macros are provided:

   MDRV_LASERDISC_OVERLAY - specifies update function, width, height,
      and bitmap format of the overlay
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_CLIP - specifies the visible area of the
      overlay bitmap
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_POSITION - specifies default x,y position
   MDRV_LASERDISC_OVERLAY_SCALE - specifies default x,y scale factors

The update function provided to MDRV_LASERDISC_OVERLAY is identical to
a normal VIDEO_UPDATE callback, so a standard one can be used. All
existing laserdisc drivers have been updated to support this new
rendering mechanism, removing much duplicated code. [Aaron Giles]

Added the ability to configure the overlay position and scale
parameters at runtime. Added OSD menus to control them. Added logic
to save/restore the data in the game's configuration file.
[Aaron Giles]

Added new macros MDRV_LASERDISC_SCREEN_ADD_NTSC and _PAL, which
defines a standard screen with the correct video timing characteristics
and update function for laserdiscs. Updated all drivers to use these
macros instead of defining their own screens. [Aaron Giles]

Added DISK_REGIONS to all laserdisc drivers. [Aaron Giles]

Added DISK_IMAGE_READONLY_OPTIONAL to support games (like Cube Quest)
where the disk is non-essential to the game's operation. [Aaron Giles]

Fixed bug in identifying the custom sound driver for the laserdisc.
[Aaron Giles]

Updated ldverify to identify blank regions of the disc for post-
processing. [Aaron Giles]

Fixed rendering 16bpp with alpha using bilinear filters (fixes
screenshots of laserdisc games with overlays). [Aaron Giles]

Included support for parsing .gdi files in chdman. [ElSemi]

Added new driver for Cube Quest. This includes CPU cores for the three
bitslice processors, as well as laserdisc support for the hacked
laserdisc that was used to drive the games.
[Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]

Updated cps1 to use proper gfx ROMs (+ PALs) for varthj, and to load
correct A-Board PALs for QSound games. [Nicola Salmoria]

Added address decode prom 5e to dkong3/dkong3j. [couriersud]

Reduced YM2612 DAC level relative to FM. This better matches real
hardware. [R. Belmont]

Added validity check to ensure that AM_READ_PORT() macros reference
valid ports. Fixed several cases where the check failed. [Aaron Giles]

Added new Guru readme for namcos22 driver. [Guru]

Added validity check to ensure that ports referenced by a condition
actually exist. Fixed a case where this was violated. [Aaron Giles]

Added DIP locations to dooyong.c. [Guy Hufkens]

Added cheat functions frombcd() and tobcd() to convert numbers to/from
BCD format. Changed "Activate" to "Set" in the menus. [Aaron Giles]

A couple of minor cleanups: [Oliver Stoenberg]
 - removed obsolete ENABLE_DEBUGGER occurance
 - removed more unprintable characters in SH-2 disassembler
 - memset() usage cleanups
 - removed duplicated TMS5110 entry in sound.mak
 - use machine in uigfx.c where it's already available

Removed included "profiler.h" from files that do not use profiling
functions. [Christophe Jaillet]



New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------
Cube Quest [Philip Bennett, Joe Magiera, Warren Ondras]
WW III [Stefan Lindberg, Couriersud]



New clones added
----------------
Red Hawk (Haedong Corp.) [David Haywood, Tirino73 / Mame Italia]
Snow Bros. - Nick & Tom (Dooyong license) [Tirino73 / Mame Italia]
Shogun Warriors (Europe Rev.xx)(Kaneko 1992) [Pythagoras573]



New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Hot Slot (ver 05.01) [Roberto Fresca]
Magic Colors (ver 1.7a) [Roberto Fresca]
I P M Invader (Incomplete Dump) [unknown dumper, Couriersud]
Astro Wars [MASH]

Скачать:http://mamedev.org/release.html

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #84 : 21 Август 2008, 00:21:33 »
Как видно это первая версия оффициально поддерживающая игры на дисках.
P.S. Я вернулся!

Оффлайн Йобан Матич

  • Emu-Land Team
  • Сообщений: 2593
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #85 : 21 Август 2008, 00:26:36 »
18/07/08 Jpcsp - эмулятор PSP написанный на Java запустил первую демку - minifire.

скрин - http://jpcsp.org/Untitled1.jpg

Оффлайн Pain

  • Пользователь
  • Сообщений: 6232
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #86 : 21 Август 2008, 12:26:20 »
Вышла новая версия NullDC
nullDC 1.0.3 Released!
Изменения:
* VMU/VMS support added.
* Fog emulation added on nullPVR. (Note: This requires a shader model 2 video card for now)
* Experimental DSP emulation support added on nullAICA.
* Image reader can load real CDs now too.
* Added a (hidden) option to get rid of the console window since some people seem to hate it.
* Various bugs and problems fixed. More stuff became compatible. Less issues on already supported stuff.
* NAOMI version of the emulator (not posted yet, just wait a bit).
Источник и скачать - http://forums.ngemu.com/nulldc-discussion/110114-nulldc-1-0-3-released.html#post1428867
« Последнее редактирование: 21 Август 2008, 12:48:34 от PAINNN »

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #87 : 27 Август 2008, 18:08:54 »
iDeaS 1.0.2.6 beta
Обновился эмулятор Nintendo DS Win32

добавлена поддержка для 2D render PlugIn
добавлена поддержка Guitar Hero Grip
исправлены ошибки

http://upwap.ru/109596

Оффлайн Yaranga

  • Администратор
  • Сообщений: 13535
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #88 : 27 Август 2008, 18:52:37 »
Photon9, сию новость Iron опубликовал на сайте на пол-часа раньше тебя... :)

Оффлайн Photon9

  • Пользователь
  • Сообщений: 10345
  • Пол: Мужской
  • йОжик сОник
    • Просмотр профиля
Re: Новости
« Ответ #89 : 27 Август 2008, 21:33:26 »
Yaranga, я просто на сайте почти не бываю :) в основном на форуме