Список изменений:
- completely rewrote memory sub-system to support 1-byte granularity in XML mapping
- removed Memory inheritance and MMIO class completely, any address can be mapped to any function now
- SuperFX: removed SuperFXBus : Bus, now implemented manually
- SA-1: removed SA1Bus : Bus, now implemented manually
- entire bus mapping is now static, happens once on cartridge load
- as a result, read/write handlers now handle MMC mapping; slower average case, far faster worst case
- namespace memory is no more, RAM arrays are stored inside the chips they are owned by now
- GameBoy: improved CPU HALT emulation, fixes Zelda: Link's Awakening scrolling
- GameBoy: added serial emulation (cannot connect to another GB yet), fixes Shin Megami Tensei - Devichil
- GameBoy: improved LCD STAT emulation, fixes Sagaia
- ui: added fullscreen support (F11 key), video settings allows for three scale settings
- ui: fixed brightness, contrast, gamma, audio volume, input frequency values on program startup
- ui: since Qt is dead, config file becomes bsnes.cfg once again
- Super Game Boy: you can now load the BIOS without a game inserted to see a pretty white box
- ui-gameboy: can be built without SNES components now
- libsnes: now a UI target, compile with 'make ui=ui-libsnes'
- libsnes: added WRAM, APURAM, VRAM, OAM, CGRAM access (cheat search, etc)
- source: removed launcher/, as the Qt port is now gone
- source: Makefile restructuring to better support new ui targets
- source: lots of other internal code cleanup work
Растяжка: Settings - Video Settings - Stretch
http://www.emu-land.net/forum/index.php/topic,17255.msg635129.html#msg635129
Объяснять все тонкости, отчего и почему, лень =)
Мне, пока что, удобнее и проще пользоваться старичками вроде snes9x и znesw, не смотря на то что сижу на седьмой оси.
Как бы не казалось, точность эмууляции - не главое.
Главное чтобы эмуляция состоялась.
Rainbow Islands - The Story of Bubble Bobble 2
Игры Sega Mega Drive / Genesis
» Рассуждения об играх 10:28
» Геймпады-тестирование, личный опыт, мнения. 10:02
» Что вы слушаете? 10:00
» Выбираем лучший Теккен 09:04
» [NES] 4 player hacks: Battletoads, BT & Double Dragons, Chip n Dale 2 08:31
» Лучшая PC-игра, в которую вы играли 08:29
» Сравнение кроссплатформенных игр на любых платформах 08:10
» Famicom Cartridge Schematics & PCBs 07:43
» Интернет-браузеры - ваше мнение 07:37
» ТОП 10-20 любимых игр на Mega Drive и Sega CD 07:24
» [PS1] 10 лучших игр для Sony PlayStation 06:49
» Дампинг, обсуждаем, делимся ромами своих дампов 06:24
» Игровое-эмуляторное "Что? Где? Когда?" 05:34
» Перевод на русский Tactics Ogre: LUCT (SAT) 04:24
» Сайт с "сохранялками" для игр 8 и 16-битных консолей 03:57