Новости > Показать отдельно
no$gba v2.7d
Yaranga, 10:23, 11-11-2014
Эмулятор Gameboy Advance и Nintendo DS для MS-DOS и Windows обновился до версии 2.7d.
Изменения:
Изменения:
- nds-mode-option: added poppy nds-lite mode, and new (experimental) dsi mode
- gba-mode-option: renamed poppy bright color option to poppy nds-lite colors
- dsi/bios-clone: supports SHA1 swi functions via 80x86 code (swi 24h..29h)
- cpu/swi: allows executing buggy System Flaw SWI number, when warnings disabled
- dsi/help: added chipset pin-outs (cpu/ram/nand/snd/tsc/rtc/led/pwr/vol/etc)
- dsi/help: added pin-outs for all internal connectors on DSi main+dpad boards
- dsi/help: added dsi component lists for mainboard, wifi, battery, etc.
- dsi/help: warning on AES little-endian (ctr,mac,key, and 16-byte-xor-blocks)
- dsi/help: added details about modcrypt and AES special key_x/key_y feature
- dsi/emu: supports new shared-ram mapping (wram-a,b,c) in emu and debugger
- dsi/help: added sd/mmc pinouts, card shapes, and onboard NAND-solder pads
- dsi/help: added notes on DSi memory map (with extra Main RAM and WRAM regions)
- dsi/help: merged DSi7 and DSi9 BIOS chapters with overall BIOS descriptions
- dsi/help: added notes on DSi7 and DSi9 IntrWait/VblankIntrWait BIOS bugs
- dsi/help: added partial I/O maps for SD/NAND (based on linux "tmio_mmc" code)
- dsi/debug: resolves DSi I/O area 4004xxxh in debugger's code/data windows
- dsi/emu: added support for new I/O areas at 4004xxxh on ARM7 and ARM9 sides
- dsi/boot: loads ARM7i and ARM9i areas as specified in DSi cartridge header
- dsi/boot: loads DSi cartheader to 2FFE000h (instead of NDS header to 27FFE00h)
- dsi/boot: cartloader resolves modcrypt areas (within @@load_block function)
- dsi/emu: added provisions for new interrupt sources (IE2/IF2 registers)
- dsi/debug: disassembler resolves swi names for DSi7/DSi9 bios functions
- dsi/a22i: computes extended icon/title crc16's (on ".fix" and icon_version)
- dsi/a22i: fixes sha1's and applies modcrypt (on ".dsi" plus ".fix" directive)
- dsi/a22i: added ".dsi" directive (produces binary with .dsi extension)
- dsi/emu: implemented AES in 8086 asm (not mounted to DSi I/O emulation yet)
- dsi/help: added notes on extended icon/title (new unknown language, new icon)
- dsi/help: added SHA1 and SHA1-HMAC pseudo code (in BIOS swi chapter)
- dsi/help: added AES pseudo code (core, key, tables, and AES-CNT and AES-CTR)
- poc/bios: avoids unsupported 8086-bios irq/fiq/swi emulation (always use bios)
- dsi/help: added info on blowfish differences (cmd 3Dh, level=1, dsi-key)
- dsi/help: added info on additional known/unknown dsi cartridge header entries
- dsi/help: added BIOS dumping chapter (info on what is dumpable on gba/ds/dsi)
- xboo: added dsi cartridge dumping function (requires dsi7bios and nds-xboo)
- xboo: allows downloading NDS cart when GBA slot empty (txt_cartridge_missing)
- mem: faster gba slot access right changes (faster exmemcnt with new memsystem)
- web/donations: added bitcoin and classic bank details (instead of paypal)
- web: released pixel-edited dsi mainboard photo with signal names; twl_core.jpg
B0nus [19:32, 11-11-2014]
отвратный эмулятор.
вместо звука треск и пердёж в динамиках.
запустил наугад 5 игрушек для nds - из них 2 привели к краху эмулятора.
до desmume как до луны.
вместо звука треск и пердёж в динамиках.
запустил наугад 5 игрушек для nds - из них 2 привели к краху эмулятора.
до desmume как до луны.
Yaranga [00:44, 12-11-2014]
Не стоит так категорично. Если автор продолжает заниматься своим эмулятором, значит, по крайней мере ему это нужно.
Warp Knight [15:32, 14-11-2014]
Не обращайте на него внимание.
B0nus [18:20, 14-11-2014]
no$gba - сделан скорее для разработчиков и для самого автора эмулятора чем для общественности.
у каждого конечно своё мнение.
я считаю что для эмуляции GBA лучше использовать эмулятор VBA-M, а для эмуляции NDS - Desmume.
вряд-ли no$gba когда-нибудь сможет догнать Desmume.
у каждого конечно своё мнение.
я считаю что для эмуляции GBA лучше использовать эмулятор VBA-M, а для эмуляции NDS - Desmume.
вряд-ли no$gba когда-нибудь сможет догнать Desmume.
Yaranga [21:00, 14-11-2014]
А он собирается догонять?
Там есть функции, которых нет в VBA-M и Desmume, жрать он не просит, в реестр не лезет. Пусть живёт, не убивай его, B0nus, сам же можешь не пользоваться им - никто не заставляет. :)
Там есть функции, которых нет в VBA-M и Desmume, жрать он не просит, в реестр не лезет. Пусть живёт, не убивай его, B0nus, сам же можешь не пользоваться им - никто не заставляет. :)
pedro [22:30, 14-11-2014]
Эмуляция dsi, похоже, будет только в no$gba
Captain ED
Игры NES / Dendy
» Личные отношения с франшизой "Mortal Kombat" 12:28
» Рассуждения об играх 12:20
» Цепь событий. 12:15
» Sega проблема с изображением. 11:49
» Эмуляция Nintendo Switch 10:52
» PS 2 OPL 10:40
» Некачественное совместное прохождение Jurassic Park (Super Nintendo) 10:26
» Совместное прохождение игр c участием Ниндзя 10:20
» Боссраши и превращение боссов в рядовых противников 10:07
» Проводной Xbox 360 геймпад отключается при вибрации 09:39
» Ошибка 225 09:20
» Интернет-браузеры - ваше мнение 09:17
» OPL - Ошибка 300: Cannot connect to SMB server? 09:17
» [NES] Contra vs. Super C 09:16
» Цепочка про персонажей игр 09:06