Новости > Показать отдельно
No$gba v2.5b
Iron, 14:49, 05-11-2007
Эмулятор GBA и NDS для DOS и Windows.
- nds/3d/debug: vram viewer auto-updates 3d tree view (if any) during emulation
- nds/3d/debug: defaults to disable old/slow 3d debugmsg's (instead vram viewer)
- nds/3d/mtx: removed v2.5 z-rounding trick, allows to change projection per vtx
- nds/3d/mtx: gl_projection set to identity (but max depth +1.0 instead +0.99)
- nds/3d/mtx: all matrix math done by software without using any opengl matrices
- nds/spi: allows to deselect/disable spi bus without clearing the hold-bit
- nds/3d/debug: vram viewer displays texture bitmap for currently selected vtx
- nds/3d/debug: vram viewer draws laser arrow from screen-center to selected vtx
- nds/3d/debug: vram viewer indicates unused lights and color tables by red line
- nds/3d/debug: vram viewer shows color/material/shininess/etc for selected vtx
- nds/wifi/help: added port 24Ch/24Eh/250h, 264h/270h, 2A4h/2C4h, 2C8h/2CCh info
- nds/3d/speedup/frameskip: renders 3d only when needed (capture and video out)
- nds/3d/speedup: position vectors multiply only 3x4 matrix (and add 1x4 * w=1)
- nds/3d/speedup: directional vectors use 3x3 matrix maths (instead slow 4x4)
- nds/key1/help: renamed crypt_up/down (actually encrypt/decrypt) (thanks simon)
- nds/3d/stage2/buf: all 3d rendering/lighting/vtxmaths performed from buffer
- nds/3d/multi: uses a single opengl context shared (and working) for multiplay
- nds/3d/internal: internally translates gx commands 0..255 to ID codes 0..38
- nds/wifi/help: added W_TX_HDR_CNT port 194h bit0,1,2 info (thanks Tim Seidel)
- nds/3d/debug: added new 3d page to vram viewer, treeview for buffered commands
- nds/3d/buf: stores initial frame settings, reallocs larger buffer when needed
- nds/3d/buf: stores commands with original params, and results on each mtx cmd
- nds/3d/buf: buffers all gx commands (for future frameskip and for vram viewer)
- nds/3d/deguglog: appends current matrix_mode as comment to all matrix commands
- nds/3d/softlight: fixed shininess_table index (7bit index = 8bit data div 2)
- nds/wifi: emulates 0000h-to-094h-to-098h, and reset-098h.bit15-via-0B4h.Bit6
- nds/wifi/help: added 1D0h..1DFh info, added notes on body[2] instead txhdr[2]
- nds/wifi/help: confirmed 0B4h.Bit6, added 030h.Bit7, added info on 094h/098h
- nds/wifi/help: removed incorrect/unconfirmed rxbuf_begin/end-latching-info
- nds/wifi/help: added txhdr[2], port[0C0h], port[0C4h], renamed EXTRA to CMD
- nds/wifi/help: renamed W_RXUNITS to W_RXTX_ADDR and moved it to status chapter
- nds/wifi/help: added notes on registers affected by powerforce (and by irq13)
- nds/wifi: reflects powerforce to rf_status (unreported pictochat-lite problem)
- cpu/debug: replaced invalid tmb high-opcode error message by optional warning
- cpu/debug: disassembler shows invalid high-opcodes as such (thanks vladimir)
- cpu: emulates invalid add/mov/cmp thumb high-opcodes-without-high-registers
- joysticks: fixed unstable vint_inputs code (occassionallly skipped joysticks)
- nds/wifi/dslite: debug-iomap recognizes channel-number for type3 RF registers
- nds/wifi/dslite: emulates type3 RF registers (reading, writing, and initial)
- nds/wifi: emulates reading from RF chip, emulates initial power-on RF values
- nds/wifi/help: added RF2958 (aka RF9008) datasheet info (thanks Tim Seidel)
kenny[q] [15:57, 05-11-2007]
Идет быстро, но булькает зараза звуком:)
MetRONom [16:06, 05-11-2007]
Да это лучший эмуль DS который за долгое время выходил (если считать достижения предков) :)
Anonymous [16:58, 05-11-2007]
мне NO$GBA нравится больше ideas'a
эмуляция как будто точнее, но глюки со звуком присутствуют...(
эмуляция как будто точнее, но глюки со звуком присутствуют...(
KASUMI [20:25, 05-11-2007]
Castlevania DoS и PoR работают почти идеально, звук эмулируется хорошо
FFIII тоже работает и не лажает со звуком
Nintendogs эмулируется на том же уровне, звук лажает конкретно
FFIII тоже работает и не лажает со звуком
Nintendogs эмулируется на том же уровне, звук лажает конкретно
vi vi [11:04, 06-11-2007]
Идеал среди эмуляторов для данной консоли! Браво!
ЯЩЕР [12:05, 06-11-2007]
Эмуляция-то более-мене приличная,но полный экран не сделать!Играть в таком малюсеньком окошке-чистой воды мазохизм.
Shadow X [23:51, 06-11-2007]
Castlevania Dawn of Sorrow и Portrait Of Ruin работают почти идеально!
Eoric [03:57, 09-11-2007]
Там кто та сказал что Castlevania работает почти идеально.Смотря что он принимает за идеально.Эмулятор почти идеально воспроизводит толька две игрушки это Megaman ZX и Pokemon Renger.Вот это да.
Vincent [16:20, 10-11-2007]
Тормоза жуткие. якобы 100 процентная скорость достигается с помощью "3d frameskip" А вы тут отписываетесь об идеальной работе :( Ideas по прежнему рулит!
Shadow X [01:07, 11-11-2007]
"Ideas по прежнему рулит?" На нем кастла виснет в разных местах, a Dawn Sorrow на - ideas1019 не играбeльна.
Space Robot [18:40, 12-11-2007]
чего тут некоторые несут - No$gba - самый лучший и АККУРАТНЫЙ эмулятор DS, как и GBA
Space Robot [18:43, 12-11-2007]
вот только справиться с проблемой со звуком и всем покажет... :)
а на GBA нет соединения 2-4 игроков в Бомбермен :(
а на GBA нет соединения 2-4 игроков в Бомбермен :(
R1 [21:21, 12-11-2007]
у друга на core 2 duo, 8800gts, 2gb ram все идет просто идеально, никаких проблем, не то что у меня)
R1 [21:24, 12-11-2007]
так что обновляйте железо, а то играете на своих geforce 2 и ноете - тормозииит :)
Yo, Bro
Игры PC Engine / Turbo Grafx-16
» Kinbeas vs. Charmy Games 15:06
» Мапперы 111 и 446 для новых игр NES !? 14:55
» samsung oddysey g6 32( пропадает изображение) 13:53
» Лучший эмулятор Sega Genesis 13:32
» Журнал Downgrade 13:00
» Раздача игр, обмен и просто халява 12:30
» Какие хаки проходили/планируете пройти 12:21
» Помогите выбрать портативную консоль-эмулятор (не PSP) 10:53
» запись дисков Sega CD 09:40
» Ищу 2D игру в жанре Экшен, вид с боку, с консоли Dingoo a320. Оружие бумеранг 09:38
» [SMD] Хак Zero Tolerance 09:28
» Телеметрия — вас это волнует? 09:12
» Старые игры создавались специально под ЭЛТ экраны? 09:04
» Рассуждения об играх 08:23
» Ремонт Dendy картриджа 05:41