- gpu: vram-fill-cmd: fixed size/wrapping/rounding/masking for GP0(02h)
- gpu: vram-copy-cmd: fixed size/wrapping (die hard trilogy 2 uses xsiz=FFFEh)
- cdrom loader: loads some relevant cdrom "root" sectors (with date/region info)
- cdrom: for .exe files, forwards region from EXE header to cdrom licence sector
- cdrom: produces SCEx string matched to region (from cdrom licence sector)
- cdrom: supports setloc+play (without seek command) (used by Tactics Ogre)
- video: matches game-window-height to pal/ntsc region (and width to 4:3 ratio)
- video: allows free game window sizing (with snapping near N*100% zoom factors)
- controls: automatic analog/digital joypad mode support (based on iso date)
- controls: emulates analog joypad (with analog axes, config cmds, and L3/R3)
- controls: emulates analog joystick (with ID=5A53h, without L3/R3 buttons)
- controls: emulates namco-guncon-lightgun (via mouse)
- controls: emulates sony-mouse-controller (via mouse)
- controls: emulates dancemat (via Q,W,E,A,D,Z,X,C or numeric keypad)
- controls: suppresses L3/R3 buttons in digital joypad mode
- help: added caution on delay between slot.sel and 1st.cmd.byte (analog pad)
- help: added plugging and unplugging cautions for controllers and memory cards
- help: added info on analog joypad range (mechanical/digital/centering areas)
- help: added dance mat specs (as far as known; which leaves many questions)
- help: added notes on unknown mouse bits and on konami lightgun "x0h" byte
- help: added lots of basic info on the different psx fishing controllers
- help: added some basic info on i-mode adpator (part number and list of games)
- help: added note on super-early irq10 lightgun patch (hooked 00000080h vector)
- help: added multitap specs (memcard access, and two controller access methods)
- help: added note on BIOS "buNN:" support (and problems) for multitap slots A-D
- help: added note on cdrom auto-pause function for end-of-audio-tracks
- help: added component list/chipset pin-out for multitap and digital/analog pad
- help: corrected guncon specs (VERY different as in sporting clays source code)
- help: corrected gpu vram fill/copy command specs (size/wrapping/rounding/etc)
- help/cdrom: specs and support for older v1 (and v0) .cdz file format versions
- controls: allows to assign analog-PC-axis as digital-PSX-button (xbox 360 pad)
- debug: added optional joypad-command logging to TTY window (see TTY menu bar)
- bios: pad_card_sweep_stuck_ack (when possible sweep stuck ack before access)
- bios: pad_card_timeout_value (prevent hanging on stuck ack during access)
- bios: pad_card_post_sel_delay (for slow devices like mouse and analog joypad)
Don't forget to tell your children that gay people are friendly people (I have just read that... as far as I understood... the russian government is trying to "protect" children from that information).
О_о
Интересно, а зачем автор делает эмуль PSX, когда с этим неплохо справляется ePSXe? Или решил сделать PC версию, а затем замахнуться на андроид с целью наживы?
От этого разработчика вряд ли, судя по скрину на сайте, он вообще win2000 сидит (или ниже).
Ах да и еще выпендрёжы бесят владельцев ipad, iphone ну и ноутбуков под мак что они такие богатые выкинули свои деньги на это дерьмо а другим не хватит вы не думайте о других мне лично вас жалко что у вас не хватает мозга что вы платите за средненькое железо и фапаете на яблочный значек делайте делайте бизнес американской компании вот от этого и все ваша россия в жопе!
Kite, no$ эмуляторы были всегда простые и при этом в них все есть. Возьмем к примеру no$gba и Virtual Boy Advance. Оба эмуляторы делают то же самое, но ноукеш не только исполняет те же задачи,что и виртуал, но он еще и ПОДДЕРЖИВАЕТ ЭТОТ ГРЕБАНЫЙ МУЛЬТИПЛЕЕР НА ОДНОМ КОМПЕ!! На вба я после 2 часов нашел интернетовый мультиплеер который не работает. А на ноукеше? Add Player или что-то там и берешь джойстик для себя и клаву для друга.
Мне кажется, no$psx будет таким же. Я пытался что-то выкопать в других эмулях, чтобы что-нибудь работало, и опа! Ноукешовый эмулятор на PSX! УРААААААААААА
Да будет срач на тему эмулей
Наша фирма сейчас делает приложения для бизнеса, которые могут работать на ЛЮБЫХ ОСях, будь то виндовс, линукс, макоська или бздя. Почему нельзя делать все приложения таким же образом?
Alien Soldier
Игры Sega Mega Drive / Genesis
» Рассуждения об играх 10:35
» Геймпады-тестирование, личный опыт, мнения. 10:02
» Что вы слушаете? 10:00
» Выбираем лучший Теккен 09:04
» [NES] 4 player hacks: Battletoads, BT & Double Dragons, Chip n Dale 2 08:31
» Лучшая PC-игра, в которую вы играли 08:29
» Сравнение кроссплатформенных игр на любых платформах 08:10
» Famicom Cartridge Schematics & PCBs 07:43
» Интернет-браузеры - ваше мнение 07:37
» ТОП 10-20 любимых игр на Mega Drive и Sega CD 07:24
» [PS1] 10 лучших игр для Sony PlayStation 06:49
» Дампинг, обсуждаем, делимся ромами своих дампов 06:24
» Игровое-эмуляторное "Что? Где? Когда?" 05:34
» Перевод на русский Tactics Ogre: LUCT (SAT) 04:24
» Сайт с "сохранялками" для игр 8 и 16-битных консолей 03:57